Hans Erik Sørensen

Book en samtale med Hans Erik

hanserik@kbhkirken.dk

TLF.: 22 71 53 82

Jeg deltager i samtaleteamet, fordi jeg holder meget af at tale med mennesker. Et langt liv med mange typer erfaringer giver en forståelse for mange af de situationer vi mennesker kan komme i - forskyldt eller uforskyldt. Det er min erfaring at det kan bruges i samtaler.

Min kirkelige baggrund er bred: Både folkekirkelig og frikirkelig. Herunder et par pinsekirker.

Jeg er uddannet dels i IT-branchen og dels som bibliotekar. Jeg har arbejdet en lang årrække i begge verdener. Nu er jeg ansat i Københavnerkirken, med ansvar for økonomien.

Privat er jeg gift med Ketty, som jeg har 4 voksne børn sammen med.

Louise Høgild

Book en samtale med Louise hoegild2504@gmail.com TLF.: 20 86 57 11

Book en samtale med Louise
hoegild2504@gmail.com
TLF.: 20 86 57 11

Jeg er 30 år og uddannet teolog.

Til daglig arbejder jeg på Dansk Bibel Institut, hvor jeg underviser i sjælesorg og latin.

Jeg har været en del af Københavnerkirken, siden jeg flyttede til København i 2012, og er bl.a. en del af kirkens forkynderteam. Jeg vil gerne tilbyde et lyttende øre, hvad enten det drejer sig om stort eller småt, måske tanker, som du endnu ikke har færdigformuleret.

Jeg har selv haft svære ting tæt inde på livet, og har erfaring for, at det kan være en trøst at tale med nogen om det. Jeg har ikke nødvendigvis alle svar, men vil gerne tilbyde at gå et stykke, kort eller langt, sammen med dig i det, som kan være svært i troen og livet.

Søren Toft

Book en samtale med SørenUSTOFT@GMAIL.COM

Book en samtale med Søren

USTOFT@GMAIL.COM

Jeg er gift med Ulla, og sammen har vi 3 teenage-/ voksne piger.

Til daglig arbejder jeg som ingeniør.

Jeg er engageret i Slaraffenland, hvor vi arbejder for at Københavnerkirken også er kirke for vores børn. Derudover bruger jeg en del tid sammen med Ulla på samtaler med unge par, der skal giftes, for at give dem de bedste forudsætninger for ægteskabet.

Jeg har taget kurset ”Sjælesorg og familieudvikling” fra Agape for at lære mig selv og mit ægteskab bedre at kende, og for at få flere redskaber til samtaler med andre mennesker.

Jeg har erfaret på egen krop, hvor befriende det er at dele tunge tanker med en sjælesørger og høre Guds trøst ind over mit liv, og det livgivende i at dele sine overvejelser og bekymringer med en anden kristen og få nye perspektiver ind over mit liv.

Derfor stiller jeg mig gerne til rådighed for samtaler om troen, det levede liv og alt det derimellem.

Ulla og Søren Toft

Book en samtale medUlla og SørenSend en SMS til 25 88 49 85 eller mail til ustoft@gmail.com

Book en samtale med

Ulla og Søren

Send en SMS til 25 88 49 85 eller mail til ustoft@gmail.com

Ulla og Søren Toft

Vi har været gift siden 1995 og sammen har vi tre (næsten) voksne piger. Søren er ingeniør, mens Ulla er forsker og er leder af en sektion på Center for Klinisk Forskning og Forebyggelse.

Gennem vores ægteskab har vi, ligesom de fleste andre par, haft en del op og nedture. Vi har oplevet udfordringer med forskellige familiebaggrunde, forskellige forventninger til ægteskabet, manglende kommunikation og misforståelser osv.

Vi har været gennem kriser som har kostet mange tårer og behov for tilgivelse og genopbygning af tillid. Gennem dette har vi fået hjælp og oplevet stor værdi i at tale med andre ægtepar, og at lære mere om hvad der er vigtigt i et parforhold ved at deltage i fx ægteskabskurser. Denne erfaring har givet os lyst til at stille os til rådighed for par der slås med forskellige udfordringer i parforholdet.

Vi er ikke professionelle parterapeuter! Men vi vil gerne tilbyde at mødes over en kop kaffe og lytte, snakke og bede sammen med jer.

Vores erfaring er, at det nogle gange er nok til at løse op for det der er lidt svært og ofte hjælper det bare at tale om det og få lidt andre perspektiver på de udfordringer I står i. Og det er bare så vigtigt ikke at kæmpe alene, men at takle udfordringerne før de vokser sig for store og bliver uoverskuelige at løse.

Vores baggrund: Vi har igennem en del år været vejlederpar for forlovede par (20+ par). Gennem ni forlovelsessamtaler taler vi med de forlovede par om alt fra identitet, familiebaggrund, det åndelige liv, kommunikation og konfliktløsning, sex og seksualitet, økonomi mv.

Siden 2010 har vi desuden været med til at arrangere en årlig ægteskabsweekend for par i alle aldre.

I 2018/2019 deltog vi sammen på Agapes kursus i Sjælesorg og Familierådgivning, hvilket har givet os nogle gode redskaber til forstå os selv og andre bedre, og også til at tale om de mange aspekter der har betydning for at vi trives og vokser i parforholdet.