Sager der nager // Nu kan jeg se

Tema: Sager der nager - Nu kan jeg se

Mange danskere har det svært med personlig kristen tro. Det virker underligt og indforstået. Men at blive og være en kristen er enkelt og ligetil.

Det handler hverken om at føle eller gøre eller overbevise sig selv om noget underligt noget, men om at SE. Se tingene, som de er. Stole på det, du ser. Og handle på det.

Bibeltekst: Johannesevangeliet kapitel 9 vers 24-27

Forkynder : Manuel Vigilius

År 0 - 10 (X) // Et grænseløst budskab

Tema: År 0 - Et grænseløst budskab

Forkynder : Peter Isac Techow

Bibeltekst: Apostlenes Gerninger kapitel 11 vers 1-18

I Ny Testamente følger Apostlenes Gerninger efter evangelierne.

Her hører vi om den første kristne menighed. Om deres vækst, ord, forfølgelser, glæder og sorger.

I dette halvår afslutter vi serien om dette skrift og lader os udfordre på og opmuntre til, hvad det vil sige at være kirke i dag.

År 0 - 9 (IX) // Når Jesus kommer i vejen

Tema: År 0 - Når Jesus kommer i vejen

Forkynder : Claus Grønbæk

Bibeltekst: Apostlenes Gerninger kapitel 9 vers 1-19

I Ny Testamente følger Apostlenes Gerninger efter evangelierne.

År 0 - 8 (VIII) // Forfulgt

Tema: År 0 - Forfulgt

Forkynder : Manuel Vigilius

Bibeltekst: Apostlenes Gerninger kapitel 7 vers54 til kapitel 8 vers 4

Bed III // Bed - i Jesu navn

Bed - i Jesu navn

Bibelen er gennemsyret af bøn. Og opmuntringer og opfordringer til bøn. Men hvad er bøn og hvordan bliver det en naturlig del af livet med Gud?

Forkynder: Nicolai Isac Techow

Bibeltekst: Johannesevangeliet kapitel 16 vers 23

En podcast fra Københavnerkirken

Vi bliver bombarderet med krav, løfter, drømme og længsler – både menneskeligt og åndeligt. Hvordan finde hoved og hale i det alt sammen? Hvordan få en realistisk tilgang til det hele – og få robusthed til liv og tro?

Bed II // Bed - Påtrængende

Bed - Påtrængende

Bibelen er gennemsyret af bøn. Og opmuntringer og opfor - dringer til bøn. Men hvad er bøn og hvordan bliver det en naturlig del af livet med Gud?

Bibeltekst: Lukasevangeliet kapitel 11 vers 5-13

Bed I // Bed - til din far

Bed - til din far

Forkynder: Nicolai Techow

Bibeltekst: Matthæusevangeliet kapitel 6 vers 5-15

Julefred

Vi skal læse to tekster.

Den første tekst er fra det gamle testamente fra Esajas´Bog kapitel 9 vers 1-6a med en profeti, om en frelser, der skal komme.

Den anden er fra Lukasevangeliet kapitel 2 vers 1-14, også kaldet juleevangeliet, hvor vi hører om, hvad der skete julenat”

Advent / Ventetid - i mørke og tavshed

Ventetid - i mørke og tavshed

Hvad to bipersoner, en nobody og en 84-årig enke, kan lære os om, hvordan vi skal vente i en mørk tid, hvor Gud tier, og alt håb synes ude.

Bibeltekst: Lukasevangeliet kapitel 2 vers 25-38

En podcast fra Københavnerkirken

Get real // når troen bliver endnu et ideal

Bibeltekst: Matthæusevangeliet kapitel 11 vers 28-30

Get real // Presset fra tidens løfter, krav og idealer

Bibeltekst: Paulus’ Brev til Galaterne kapitel 4 vers 8-9 og Esajas’ Bog kapitel 40 vers 25-31

En podcast fra Københavnerkirken

Kristendom 2 // Det er sådan, vi lever!

Bibeltekst: Paulus’ Brev til Efeserbrevet kapitel 2 vers 8-10

Forkynder: Claus Grønbæk

En podcast fra Københavnerkirken

Det er kristendom. Vi lever i et ”kristent” land, men hvad er kristen - dom egentlig? Ved disse gudstjenester vil vi stille skarpt på, hvad kristendom går ud på. Det er oplagt at invitere sin ven, nabo eller kollega med til disse gudstjenester

Kristendom 1 // Det er, hvad vi tror!

Bibeltekst: Matthæusevangeliet kapitel 16 vers 13-16

Det er kristendom.

År 0 - 7 // Afgørelsens time

Bibeltekst: Apostelenes Gerninger kapitel 5 vers 17 til kapitel 6 vers 7

År 0 - 6 // Løgn og egoisme dræber

Bibeltekst: Apostelenes Gerninger kapitel 4 vers 32 til kapitel 5 vers 16

Forkynder: Claus Grønbæk

År 0 - 5 // En bøn, der får jorden til at skælve

Bibeltekst: Apostelenes Gerninger kapitel 4 vers 23 - 31

Forkynder: Samuel Kjøller-Hansen

En podcast fra Københavnerkirken

År o: Dette efterår vil vi fokusere på den allerførste kristne menighed og begivenhederne i de første år efter Jesu død og opstandelse. Vi vil til gudstjenesterne kigge nærmere på den bog i Det Nye Testamente, som hedder Apostlenes Gerninger. Og gennem de første kristne og begivenhederne omkring dem få hjælp og blive udfordret til at finde ud af, hvad kirke er, og hvad det betyder for os i dag.

År 0 - 4 // Mirakler, forkyndelse og modstand

Bibeltekst: Apostelenes Gerninger kapitel 3 vers 1 til kapitel 4 vers 22